Snabb leverans2-5 vardagar
Fri leverans 0kr

Betalningsmetoder, leverans, mottagning, returrät, garanti och övrigt 

KONTAKTA OSS

Vår kundtjänst är väldigt överbelastad just nu, därför kan vi tyvärr inte ta emot ert samtal.
Alla era frågor gällande våra produkter, leveranser eller möjliga reklamationer, vänligen skicka till info@egrillen.se.
(Dessa behandlas huvudsakligen i kronologisk ordning.) 


E-post: info@egrillen.se
Chatt (vardagar kl. 9–15)

Edututor AB - eGrillen.se
(Org-nummer: 5020741665)

 


 

BETALNINGSMETODER

- SVEA:  För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.
- Betalning med kort: Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Finländska Paytrail AB Oyj (org-nr: 21228397): Visa, Mastercard, Visa electron
- PayPal: Du kommer att omdirigeras till PayPal-webbplatsen

OBS! Märk väl, vid beställning till fritidshuset välj PayPal som betalningssätt

SVEA Faktura

1. Allmänt

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år.

Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av eGrillen.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

2. Betalningstid, påminnelseavgift samt dröjsmålsränta

Betalningstiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.

Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift, för närvarande 60 kr.

Dröjsmålsränta utgår från förfallodagen med 2% per månad.

3. Faktureringsrutin konsument

Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig.

Om betalning inte inkommit till Svea Ekonomi AB senast dag 7 från det att påminnelsen skickades till dig övergår fakturan till att bli en kontokredit. Genom detta ges du en möjlighet att delbetala ditt köp i din egen takt. Lägsta beloppet att betala är 3% av vid var tid utestående skuld, dock lägst 50 kr samt ränta och avgifter. Du kan naturligtvis när som helst betala ett högre belopp eller hela skulden. Om fakturan övergår till en kontokredit gäller villkoren för ”Betalning genom kontokredit”. Där regleras bland annat Svea Ekonomi AB:s rätt att säga upp kontokrediten i förtid:

Betalning genom kontokredit
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Vid kontokredit tillkommer en månatlig aviavgift om för närvarande 45 kr. Krediträntan beräknas på den aktuella skulden vid aviseringstillfället. Den nominella årliga räntan är för närvarande 19,75%.

Om betalning inte sker i rätt tid kommer du att påföras en förseningsavgift om för närvarande 145 kr. Du kommer också bli debiterad en dröjsmålsränta med 2% per månad på den vid var tid utestående skulden från förfallodatum tills full betalning sker.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 5 000 kr, löptid 12 månader, 19,75 % ränta, uppläggningsavgift 0 kr och aviavgift 45 kr: 45,51%.

4. Faktureringsrutin näringsidkare
Om fakturan inte betalas i tid skickas en påminnelse till dig. Vid utebliven betalning lämnas fakturan till inkasso.
 

Delbetalning
Vi kan även erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning som sker i samarbete med Svea Webpay. Delbetalning är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att du anger personnummer och den delbetalningsplan som passar dig. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och du får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem till dig via post eller via sms. Skulle ansökan inte godkännas kan du välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

Om du har valt att handla mot delbetalning kan du komma att bli kontaktad per telefon för att verifiera din identitet. Det är en säkerhetskontroll för att minska bedrägerier.

Svea kampanj
Mer information om aktuella Svea-kampanjer hittar du i kassan.

 

Delbetalning - upp till 50 000 kr  Ränta  Uppläggningsavgift  Aviseringsavgift 
3 månader 0% 195 kr 45 kr
6 månader 0% 295 kr 45 kr
12 månader 0% 395 kr 45 kr

 

Delbetalning - upp till 150 000 kr  Ränta  Uppläggningsavgift  Aviseringsavgift 
18 månader 9,50% 395 kr 45 kr
24 månader 9,50% 395 kr 45 kr
36 månader 9,50% 495 kr 45 kr
48 månader 9,50% 495 kr 45 kr
60 månader 9,50% 495 kr 45 kr 

 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 395 kr, aviavgift 45 kr: 18,98 %.

Läs mer om allmänna villkoren hos Svea Webpay.
 

Återbetalningar

I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning på det betalkort som användes vid beställning, eller till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

Faktura
Vid köp mot faktura erhåller du en kreditfaktura från Svea Ekonomi AB med det krediterade beloppet.

Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot faktura:
När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Efter att kreditering är slutförd hos oss meddelar vi Svea ekonomi AB. På kreditfakturan syns de artiklar som vi har krediterat dig samt eventuell returfrakt. Läs mer om eventuella kostnader som kan uppkomma vid retur under kapitlet "ångerrätt". Du drar av det krediterade beloppet från ursprungsfakturan och betalar in kvarvarande summa. Uppgifterna som används för inbetalning är de som finns på ursprungsfakturan från Svea Ekonomi AB. Om förfallodatum närmar sig och du inte mottagit e-post om kreditering är det viktigt att du hör av dig till oss så att det inte påförs påminnelseavgifter eller inkassokrav.

Om du har betalat fakturan
Svea Ekonomi AB sköter återbetalningen av kreditfakturor. Svea Ekonomi AB kontaktar dig via e-post och ber dig att inkomma med bankuppgifter för att kunna genomföra återbetalning. Utbetalning tar ca 5 bankdagar. Observera att vissa banker kan ha längre handläggningstider.

Kortbetalning eller direktbetalning
Vid köp med kort, kreditkort eller direktbetalning återförs pengarna till samma kort eller konto som användes vid beställningen.

Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot kortbetalning:
När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Efter att krediteringen är slutförd hos oss tar det mellan 1-3 bankdagar innan du erhåller återbetalningen. Läs mer om eventuella kostnader som kan uppkomma vid retur under kapitlet "ångerrätt". Vid betalning med kreditkort syns återbetalningen runt det datum transaktionen genomfördes. Observera att vissa banker kan ha längre handläggningstider. Har du inte fått pengarna åter ber vi dig att i första hand kontakta din kortutgivare/bank. Har du bytt bank sedan köpet genomfördes hos oss så kommer återbetalning ske till det nya kortet. Det enda du behöver göra är att ta kontakt med din bank och be dem genomföra återbetalningen till rätt kort.


Delbetalning
Har du valt att betala din order med en delbetalningskampanj så kommer du vid nästa aviutskick från Svea Ekonomi AB få ett förändrat totalbelopp på din delbetalningsavi. Beloppet är justerat efter den summa vi har krediterat på din order. Det är viktigt att samtliga avier betalas innan förfallodatum.

Så här går det till när du returnerar en vara som är beställd mot delbetalning:
När returen är åter på vårt lager och har kontrollerats så skapar vi en kreditering. En kontroll kan ta mellan 1-14 dagar från mottagandet. Läs mer om eventuella kostnader som kan uppkomma vid retur under kapitlet "ångerrätt". Efter att krediteringen är slutförd hos oss meddelar vi detta till Svea Ekonomi AB.

 


 

LEVERANS

- Brev: till exempel reservdelar 
- DHL paket: till servicepunkter
- DHL hempaket: paketet levereras till mottagaren vardagar kl. 8–16) 
- Postnord Hempaket: Leverans hem till dörren. 

Varor som finns i vårt lager tar mellan 2-5 vardagar att levereras hem till dig!

 


 

LEVERANSKOSTNADER

- 0–499 kronor och postombud: 49 kronor
- 500–1200 kronor och postombud: 0 kronor
- över 500 kronor men under 1200 kronor och hemleverans: 95 kronor
- Över 1200 kronor och hemleverans: 0 kronor

 


 

RETURRÄT

1. Läs nogrannt igenom våra villkor på returrätt, vilka befinner sig lite längre ner på samma sida.
2. Packa upp produkten/produkterna väl i ett hållbart emballage (ni kan använda samma emballage i retur).
3. Fråga efter en retursedel med instruktioner hos vår kundtjänst.
4. Vänligen berätta även varför ni vill returnera produkten och skriv era kontaktuppgifter (t.ex. på förpackningslistan som ni fått).
5. Ta med retursedeln ni just skrev ut och paketet till utlämningstället.


EGRILLEN.SE / Edututor AB
Kannistontie 5,
FI-36220 Kangasala
Finland

 


 

RETURVILLKOR

 

POSTPAKET

- 30 dagars öppet köp med fri retur på produkter under 20kg!
Det är endast varor som returneras i oanvänd, perfekt tillstånd och i orginalförpackning med bifogad faktura eller betalningsbevis som kan tas tillbaka
Egrillen.se återbetalar beloppet för de returnerade varorna till kunden inom 30 arbetsdagar från mottagning av returvarorna. 

PAKET PÅ 20KG

-  Paket på 20kg eller över, medför att kunden blir fakturerad för kostnader för motsvarade paket. Vid eventuell avhämtning av godsen, måste avsändaren se till att varorna ligger på pall och tillräckligt förpackade, så att de är hållbara för returfrakt och att avsändarens adressuppgifter tydligt är utskrivna. Avhämtning sker på vardagar under kontorstid och DHL Freight bestämmer tidpunkten i överenstämmelse med avsändaren. 
(Uppdaterad 20.11.19)

HYGIENPRODUKTER

Tyngdtäcken är hygienprodukter och kan inte provas. Vi har 30 dagars öppet köp med fri retur på produkter under 20kg, som är oanvända/ obrutna förpackningar och gå att sälja vidare.

  


 

SKADADE OCH SAKNADE VAROR


MOTTAGNING

- Det är alltid kundens ansvar att kontrollera att leveransen stämmer överens med beställningen vid mottagning.
- Skulle varorna vara skadade eller saknas, måste kunden omedelbart meddela detta till transportören genom en friformad skriftlig anmälan på fraktsedeln eller motsvarande samt först efter detta underteckna leveransen som mottagen. samt informera Egrillen.se inom tre dagar från det att varorna mottagits.

Avhämtning av gods

Vid eventuell avhämtning av godsen, måste avsändaren se till att varorna ligger på pall och tillräckligt förpackade, så att de är hållbara för returfrakt och att avsändarens adressuppgifter tydligt är utskrivna. Avhämtning sker på vardagar under kontorstid och DHL Freight bestämmer tidpunkten i överenstämmelse med avsändaren.

TRANSPORTÖREN

DHL
Kundtjänst
Ring DHL Kundservice på följande telefonnummer:
Tel: 0771-345 345
Måndag- Fredag 08.00-18.00

VI I EGRILLEN
Egrillen.se
Kundtjänst: 046–703 698 338
epost: info@egrillen.se

 


 

GARANTI

Egrillen.se följer naturligtvis konsumentköplagen och har minst sex månaders garanti på alla varor.

Egrillen.se lämnar i de flesta fall samma garantier som våra leverantörer dvs. ett års garanti.

Garantin gäller inte vid; olyckshändelse efter att du mottagit varan, vanvård, onormal användning av varan.

Enligt konsumentköplagen kan du reklamera ett tillverkningsfel på varan upp till tre år efter inköp. Den e-postbekräftelse du erhåller vid beställning gäller som kvitto.

Egrillen.se
epost: info@egrillen.se

 


 

ÖVRIGT

Produkter till både fritidstugan och villan till ett väldigt bra pris. 
Med mer än 100.000 nöjda kunder har vi gjort något rätt. 
Vi erbjuder en personlig och snabb kundservice. 

Egrillen.se säljer inte personuppgifter till tredje part och vi byter eller vidareförmedlar heller inte information med tredje part. Egrillen.se behandlar dessa upplysningar i överensstämmelse med gällande lag och personuppgiftslag. Cookies används på webbsidan för att underlätta en del funktioner för kunden.

Egrillen.se reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella skriv-, pris- och textfel.

Alla bilder ska bara ge en uppfattning om hur varan ser ut och de kan skilja i storlek och färgnyans.

All kopiering avtexter, bilder och grafik är enligt upphovsrättslagen förbjuden och polisanmäles genast.

Edututor AB - eGrillen.se (Org-nummer: 5020741665) 
Epost: info@egrillen.se 
Chatt: vardagar kl. 9-15.

© 2021 Copyright EGRILLEN.SE